
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Tack farfar!
Jag förlägger ofta mina glasögon och vill inte ha för många att hålla reda på; livet är för kort för att man ska ägna halva tiden åt glasögonletande. (De glasögon som jag förlorade till Röjar-Ralf har för övrigt inte återfunnits.) … Fortsätt läsa
Vem blir den lycklige?
Vi blev inbjudna på en återinvigning av ett litet hus i går, syskonen och jag. Ett hus som haft stor betydelse i våra liv, eller i alla fall för min bror och mig; kanske lillsyrran aldrig riktigt hann uppleva det. … Fortsätt läsa
Publicerat i historia
9 kommentarer
Dubbelexponering
Den här sommaren har varit/är som jag minns barndomssomrarna. Lång, solig, lättjefull. Och det dyker upp dubbelexponeringar från förr hel tiden. Häromdagen trillade en pollett ner, när jag tittade på foton av ladan. Här har farfar just byggt den klar … Fortsätt läsa
I dag, för åttio år sedan
”In respect of the recurrent emergence of the theme of sex in the minds of his characters, it must always be remembered that his locale was Celtic and his season Spring.” Vilket betyder ungefär: Glöm inte att miljön för dessa … Fortsätt läsa
Hej, hallå! Här!
”Men, ser du mig inte! Jag har ju varit här i flera dagar nu och du går bara förbi, flera gånger om dagen. Varför struntar du i mig sådär. HALLÅ! Här!! Tycker du inte att jag är fin?” Det är höstanemonen … Fortsätt läsa
Gillar grodor hallon?
Vad äter egentligen grodor? Jag har haft ett forskningsteam som ägnat sig åt den frågan de senaste veckorna, här kring stugan. Vetenskapens nuvarande ståndpunkt är att de inte äter hallon. Inte rönnbär heller. Kanske knaprar de litet på någon bladkant, … Fortsätt läsa
Soldatens första plikt på morgonen
… är att ha rengjort geväret kvällen innan. Brukade min pappa säga, alltsomoftast, när han såg mig rusa runt desperat för att försöka få ihop vad jag behövde, innan jag for till skolan. Det samma gäller i allra högsta grad … Fortsätt läsa
Syns jag?
Om jag simmar ut i sjön och en snabbgående motorbåt med något på släp (i detta fall någon slags gummibåt med passagerare) kan jag då vara alldeles säker på att jag syns om jag tar en simtur i kvällningen, eller … Fortsätt läsa
Aktuellare för var dag som går, eller: Jobbar han verkligen kvar på UD?
Det har inte blivit så mycket läst denna sommar. Ett par tre böcker bara och den som verkligen fängslade så mycket att jag önskade mig en riktigt regnig läsdag var Andreas Normans En rasande eld. Den är bra på samma … Fortsätt läsa
Publicerat i Att läsa, Böcker, Debatt
Etiketter Andreas Norman, En rasande eld, visselblåsare
7 kommentarer
