
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Memory lane
Jag skannar på, men ni behöver inte vara oroliga. Det finns max trettio bilder från mina tre år i Östafrika. Några evighetsbildvisningar blir det inte. Men nu när jag kan se vad bilderna föreställer blir det en del minnen, det … Fortsätt läsa
Åh, vad bra! Kör gärna på mig igen.
I går (-dagens blogginlägg) backade jag på en bil i gryningen utanför mitt hotell i Mombasa. Jag hade bråttom så jag skrev en lapp och for iväg. Bilen stod kvar med sin buckla när jag kom tillbaka på kvällen, så … Fortsätt läsa
Avdankad arm – och blå?
Brorsan skrev och undrade hur det står till med armen, om den är ”avdankad, arm och blå”. Det var ju både omtänksamt och rätt kul, så jag knycker det till dagen rubrik. Jotack, mindre svullen nu. Och blåmärken är ju … Fortsätt läsa
Om vådan av att smörja en boddörr
Jag tänkte skildra hur det gick till när jag fick en smäll så att armen nästan gick av. Så jag håller på och letar efter en bild av den där boddörren som anföll mig. Möjligen skulle dörren i fråga kunna … Fortsätt läsa
Mitbringsel: socker
Mitbringsel är sådant man tar med sig när man hälsar på hos någon eller kanske till knytkalas. Termen har jag lärt mig av Lotten, alias Den skrattande språkpolisen, som för övrigt är bättre än hon tror på det där med … Fortsätt läsa
Publicerat i Att resa, Att tolka, historia
Etiketter Axel Ax:son Johnson, Kommunarkivet Avesta, kvarglömsel, Mitbringsel, sockerransonering
27 kommentarer
Liten skanningsskola
Jo, det var det här med att skanna, som jag lovade berätta hur jag gör, särskilt med diabilder och negativ. Skanningsskola är kanske lite missvisande, för det fungerar lite olika på olika skanners. Dessutom återstår en del problem att lösa. … Fortsätt läsa
Funkar!
Funkar! Eller vonkar som treåringen säger och jag är lika glad som han brukar bli när något ”vonkar”. Min skanner och jag har haft lite problem. Eller skanner och dator, om man ska vara exakt. Mestadels vill de inte veta … Fortsätt läsa
Oväntat besök
En morgon möts jag av en oväntad syn. En stor giraff på väg in i vardagsrummet. Eller nej, den hade stannat upp i sin rörelse och jag fick tid att studera den noga. Jag åt frukost, städade lite, betalade räkningar, … Fortsätt läsa
Hopp om framtiden
Skolstart och nya rutiner. Två av barnbarnen börjar i ”sexårs”. Spännande lite skrämmande. Men det kommer nog att bli bra. Vi har varit och rekognoscerat och allt verkar OK. Trevliga fröknar (Annika, Pernilla och Jörgen, heter de, tror jag), gott om plats … Fortsätt läsa
