Författararkiv: Karin

Tecken

Tecken föreslår Olgakatt som tema denna vecka och då kom jag att tänka på den här bilden som jag inte kan komma på var jag hittade. Nätet måste det ju vara, men jag vet inte vem som ska ha cred … Fortsätt läsa

Publicerat i Att läsa, Att översätta, Att tolka, Lördagstema, Språk | Etiketter , | 10 kommentarer

Inte ska ni sitta här ensamma!

Vi åt lunch i går, en tjejkompis och jag. Lunchstället är trivsamt och prisvärt med gott om plats. Just som vi var mitt i vårt intensiva samtal styr en man kursen mot vårt bord, med beslutsamma steg. Det fanns visserligen … Fortsätt läsa

Publicerat i Att tolka, Debatt, Livet | 8 kommentarer

Tisdagsklipp

Hej och hå, vad veckorna snurrar på. Nu hoppar jag över ett veckotema och landar på förra veckans rubrik: Klipp. Jag försöker handla som en kostnadsmedveten konsument. Gärna lite ekologiskt också. Det visar sig att det fungerar riktigt bra med … Fortsätt läsa

Publicerat i Att tolka, Debatt, Lördagstema | 2 kommentarer

Ansvar

Just som jag funderade på om någon tagit ansvar för februari månads temarubriker ser jag att Olgakatt har gjort det. Här är de: V 6 Makt V 7 Klipp V 8 Tecken V 9 Syskon Så bra!   Och apropå … Fortsätt läsa

Publicerat i Att tolka, Lördagstema | 9 kommentarer

Less is more – plus och minus

Jag har, som så många andra, läst och inspirerats av Marie Kondos bok om hur man röjer upp i sitt liv för att få mer plats för det som är viktigt. Det handlar egentligen inte så mycket om att städa, … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, Debatt, Livet, Lördagstema | Etiketter , , | 20 kommentarer

Snäll?

Snällhet är veckans tema (eller förra veckans – jag ligger nog lite efter). Det är Pettas-Karin som står för vecko-temaförslagen i januari. Jag blev påmind om temat i går kväll när jag tittade på TV-programmet Idévärlden, som leds av Daniel … Fortsätt läsa

Publicerat i Att tolka, Debatt, Livet, Lördagstema | Etiketter , , , | 10 kommentarer

Rörelse

Jahaja, så gick det med det nyårslöftet. Lite mer rörelse, hade jag tänkt och minst en halvtimmes promenad om dagen är löftet. Det gick bra ända tills jag drämde foten med stor kraft i ett bordsben. Det är ett stadigt … Fortsätt läsa

Publicerat i Att rita, Livet, Lördagstema, otur | Etiketter , , | 24 kommentarer

Nitlotter i PostNordlotteriet

När man har barn och barnbarn långt borta är det viktigt att postgången fungerar. Särskilt om det minsta barnbarnet bestämt sig för att det är svensk havrevälling som gäller. Allt annat går bort. Jag har skickat åtskilliga paket över Atlanten. … Fortsätt läsa

Publicerat i Efterlyst, Foto, Livet, otur | Etiketter , , | 27 kommentarer

Entré

Årets första veckotema, som Pettas-Karin står för, är passande nog Entré. Och jag gör som jag brukar, nämligen hugger första bästa association som dyker upp i mitt huvud, vilket råkade bli mat. Entrées står det på många menyer även i … Fortsätt läsa

Publicerat i Att tolka, Livet, Lördagstema, Ord, Språk, vikten | Etiketter , , , | 18 kommentarer

Nytt år, nya teman

Karin på Pettas föreslår följande vecko-teman för januari 2018: Vecka 1: Entré Vecka 2: Rörelse Vecka 3: Snällhet Vecka 4: Plus o minus Vecka 5: Ansvar Det får jag allt fundera lite på. Under tiden lägger jag ut en oktoberbild … Fortsätt läsa

Publicerat i Lördagstema | 3 kommentarer