Författararkiv: Karin

And who’s talking?

Ja, det är det där med dottern igen, hon som ska flytta till Brasilien på tre år. Visst har hon flyttat förr, med halvårslånga utlandsvistelser eller mer, men nu blir det ju ännu längre. ”Du menar att jag kanske får … Fortsätt läsa

Publicerat i Att resa, Livet | 15 kommentarer

Nya tider, nya seder – och gammal ceder

Är det OK om jag har en hejdåträff hemma hos er? Undrade lilltjejen, den dansande ingenjören, som hunnit bli trettio och ska jobba utomlands några år. Jag borde ju vara van att hon far iväg till olika utländer, men den … Fortsätt läsa

Publicerat i Att resa, Livet | 17 kommentarer

Lördagstema: Det var hennes fel!

Jag vet inte vilket språk som talas i det här inlägget, som jag råkade hitta när jag letade efter något helt annat.  Allt är mycket internationellt och universellt begripligt. Det var inte mitt fel, säger katten, men är ändå lite … Fortsätt läsa

Publicerat i Att tolka, Livet | Etiketter | 9 kommentarer

Galleri Fredag. Metall(missbruk)

Nilla fixar teman till Galleri Fredag denna månad och i dag är det Metall. Ett makalöst material som lånar sig till det mesta. Även missbruk. Som en byggnad av metall som stör vår utsikt. När jag försöker fotografera utsikten händer … Fortsätt läsa

Publicerat i fredagstema | 12 kommentarer

Nervöst…

Här kan man se hur olika fåglar navigerar. Tack vare radiosändare kan man följa deras färd. Fiskgjusen Erika till exempel, en erfaren Afrikaresenär flyger spikrakt dit hon ska. Den yngre fiskgjusen Katharine, eller Piret flyger lite mer hit och dit, men … Fortsätt läsa

Publicerat i fiskgjusarna | Etiketter , | 10 kommentarer

Apropå…

Apropå påsken. Eller kanske apropå den pågående partikongressen?

Publicerat i Debatt | Etiketter | 3 kommentarer

Still standing

Den här ladan började jag fotografera för några år sedan. Olika datorproblem (diskbråck, mm) har gjort att det i dag är svårt att datera bilderna, men denna torde vara från 2008 i alla fall. Och varje vinter bävar jag för … Fortsätt läsa

Publicerat i Livet | 30 kommentarer

Slut i rutan?

Men har ni SETT?!

Publicerat i historia | Etiketter , | 11 kommentarer

URsäkta, vad är klockan?

Min ritplatta och den relativt nya datorn kommer inte överens. Så nu ritar jag med pekfingret på styrplattan och då blir det så här. Det var bättre förr. Repriserar den här minnesregeln för sommartid, som jag ritade med gamla datorn.

Publicerat i Att översätta, Att tolka, Livet | Etiketter | 15 kommentarer

Lördagstema: Min barndoms påskar

För mig är det en sak som mer än allt annat symboliserar barndomspåsk och det är påskduken. Den kom fram när det var städat och fint inför påsken. Den är färgglad och vacker och jag älskade den som barn. Det … Fortsätt läsa

Publicerat i historia, konst, Lördagstema | Etiketter , , | 27 kommentarer