
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Oj, nu blev det svårt
Oxana is a bitch. Vi vill inte ha henne, vi vill ha Piret. Madis hur kan du? Kommentarerna haglar på Kalakotkassidan på Facebook när fiskgjusarna återvänt till sitt bo. Eller har de? Det verkar som om man identifierat Ernie, eller … Fortsätt läsa
Publicerat i fiskgjusarna
22 kommentarer
Men HALLÅ, Tele2
Eftersom jag är mitt i lite artikelfixande – och deadline rycker närmre med sedvanligt oväntad fart – gick jag upp lite tidigt idag. Stötte genast på problem med e-posten. Den var liksom låst. Testade mobilen. ”Servern kan inte nås.” Testade … Fortsätt läsa
Vårens glada gäster…
Kan det vara en koltrast härutanför fönstret? Eller någon annan skönsångare som börjar tycka att det får väl vara vår nu då, även om snön ligger kvar under buskarna. När jag kollar kartan över flyttfåglar som utrustats med radiosändare ser … Fortsätt läsa
Publicerat i fiskgjusarna
15 kommentarer
Men skärpning!
När man beslutat sig för att ta kommando över kalorierna är Finn Crisp en bra hjälp. Om man till exempel gillar wienerbröd (jaaa!!) kan man testa en Finn-Crisp-variant som ger (nästan) samma kombination av frasigt (OK, krispigt) och lite salt … Fortsätt läsa
Mycket skrik för lite ull…
”Mycket skrik för lite ull”, sa tjejen som fixade bikinilinjen. Det är ett gammalt talesätt från mina hemtrakter, som jag helt osökt kom att tänka på när ”nya” Svenska Dagbladet kom i förra veckan. Det har varit mycket förhandsinformerande om … Fortsätt läsa
Lördagstema: Betong
Betong säger Byfånen att vi ska skriva om idag. Jag trodde egentligen att jag klarat av även lördagstemat i går när jag kombinerade Galleri Fredags Glas med lördagstemats Betong, men så lätt slipper jag inte undan: Skriver du om arkitekten Pei, när … Fortsätt läsa
Glas och betong, Galleri Fredag och Lördagstema
Galleri Fredag har som tema Glas och lördagsbloggtemat är Betong. Men skulle kunna tro att temavärdarna Nilla och Byfånen har pratat ihop sig, för sällan har väl två teman passat bättre att göra en kombo av. Glas och betong, den moderna arkitekturens … Fortsätt läsa
Publicerat i fredagstema, Lördagstema
26 kommentarer
Och så fåglarna, då
Inte nog med att man ska oroa sig för dottern som ger sig ut i världen (jo, hon har landat lyckligen i Brasilien nu). Man ska hålla koll på flyttfåglarna också och särskilt förra årets trevliga bekantskap, Katharine/Piret, som drog … Fortsätt läsa
När jag har gjort mångfald…
Binyavanga Wainaina intervjuade nyligen författaren Ngũgĩ wa Thiong’o i ett samtal på Kulturhuset. Det var intressant, men på hemvägen tänkte jag att det hade varit spännande att få höra lite mer om och av Wainaina också. Och då damp ner en … Fortsätt läsa
Nyvald och åtalad
Förra hösten diskuterade jag situationen i Kenya med en kvinna som heter Muthoni i förnamn. Ett namn som förpliktar, sade hon och syftade på fältmarskalken Muthoni wa Kirima, som var en av de ledande i Mau-Mau-upproret i Kenya på femtiotalet. … Fortsätt läsa
Publicerat i historia
6 kommentarer
