
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Lördagstema: drivkrafter
Drivkrafter vill Livsrummet att vi ska fundera på idag. Så det gör jag och det första jag kommer att tänka på är Latin Kings remake av Olof Palmes tal om drivkrafterna bakom fördomar. De övriga lördagsbloggarna är: Gnuttan Helena Karin på Pettas Livsrummet musikanta Olgakatt, Pysseliten.
Publicerat i Debatt, historia, konst, Lördagstema
9 kommentarer
Varumärkesintrång?
Är det verkligen rimligt att ett politiskt parti kan lägga beslag på begreppet gyllene gryning? Kan man stämma dem, månne, för något – som varumärkesintrång, kanske?
Nä, nog får det vara nog…
Det är oroande det låsta läget i USA. Det kan ju få hela världsekonomin att tippa över om man inte kommer överens. Man ska ju inte skämta om eländet. Så jag citerar i stället valda delar av drottning Elizabeths öppna … Fortsätt läsa
Publicerat i Att tolka, Debatt
Etiketter Budwieser, chips, drottning Elisabeth, USA-kris
4 kommentarer
En bra början…
Funderar på att köpa ny klockradio. Den gamla, som hängt med ett bra tag, lyder inte längre mina kommandon. Så nu håller jag på att orientera mig i klockradiodjungeln och fastnade för denna apparat som ett intressant alternativ. Det är … Fortsätt läsa
Publicerat i Livet
24 kommentarer
Att tala med träd
Så länge jag minns har de stått där, tolv mäktiga susande björkar. Men nu är det en gång så med björkar, har jag lärt mig, att de har en ganska begränsad livslängt. De hotar att ramla över både folk och … Fortsätt läsa
Engagemang
Lördagstema idag är engagemang. Och ja, som det ser ut i världen i dag behövs det verkligen engagemang på alla håll och kanter. Mest för miljön, tycker jag. Men när alla lobbyister och intresseorganisationer sagt sitt verkar det inte finnas … Fortsätt läsa
Publicerat i Debatt, Lördagstema
Etiketter förlovning, glasål, lördagstema, utfiskning
24 kommentarer
… en dag ska jag visa dig Leksand
Det här är ett av de bästa bokomslag jag sett på länge. Snyggt, spännande och alldeles genialt i sin tolkning av bokens innehåll. En kvinna som står och ser upp mot en tom projiceringsyta, en kvinna som försöker tolka mannens … Fortsätt läsa
Publicerat i Att läsa, Böcker, Ord, Språk
Etiketter Egenmäktigt förfarande, Lena Andersson
16 kommentarer
Jag klistrar…
Innanfönsterkunskaperna är glädjande goda bland bloggare och kommentatörer. Gårdagens inlägg fick flera sakkunniga kommentarer om hur man handskas med fönstervadd och klisterremsor, men också några frågor, så här kommer tidigare utlovad instruktion om insättning av innanfönster. Först själva konstruktionen. Förr … Fortsätt läsa
Dags för innanfönster, förlovning och nytt jobb!
Och hur har ni firat Mickelsmäss då? Bytt jobb? Flyttat? Satt in innanfönster? Förlovat er? Tagit hem korna från fäboden? Firat med en rejäl skördefest-måltid? Det var ingen hejd på vad man skulle hinna med kring Mickelsmäss, som förr i … Fortsätt läsa
Publicerat i Att odla, Att tolka, historia, Livet
Etiketter fönstervadd, LED-lampor, Mickelsmäss
14 kommentarer
Generationsklyftor
Generationsklyftor är det lördagstema vi fått av Karin på Pettas. Och jag frests att citera Mahatma Gandhi när han fick frågan vad han anser om västerlandets civilisation: ”Det”, svarade Gandhi ”det skulle ju vara en mycket bra idé!” Lite generationsklyftor kanske … Fortsätt läsa
Publicerat i Debatt, Livet, Lördagstema
Etiketter Gandhi, generationsklyftor, MAD widens the generation gap
19 kommentarer
