
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Plan B
Och hur går det med Slussen? Sedan beslutet i Mark och Miljödomstolen som jag skrev om i december har gruppen bakom Plan B fortsatt sitt arbete. Så här skriver de på sin hemsida: ”Mark- och miljödomstolens beslut att upphäva (dvs … Fortsätt läsa
Men, hur svårt kan det vara?
Grattis till Stephen Hawkins som fyller 71 år i dag! Det innebär att han föddes precis tre hundra år efter Galileos död. Men det är nog inte det mest anmärkningsvärda med denne man. På universitetet stod han inte ut med … Fortsätt läsa
Lurad?
Det händer att jag köper julklappar i mycket god tid och så glömmer jag bort dem. De brukar uppdagas frampå vårkanten i någon garderobsstädning kommer alltid till användning ändå. Häromdagen tog jag fram en sådan där bortglömd sak, som egentligen … Fortsätt läsa
Knäckta!
Här kommer de utlovade svaren på julnötterna. Snabbast var syskonen Martin, Maria och Karin Ehlin Kolk. Efter en dag hade de med benäget bistånd av sina kusiner knäckt alla nötter. Duktigt! Julnöt nr 1 Rätt svar: Johanna. En enkel men … Fortsätt läsa
Publicerat i Tävling
11 kommentarer
Lördagstema: Språngbräda
Karin på Pettas har hittat på lördagsteman åt oss denna månad. Idag är det språngbräda. Min första association gick till ett barndomsminne, men så blev jag tveksam. Handlade det minnet om en språngbräda eller en trampolin? Så jag slår upp … Fortsätt läsa
Publicerat i Lördagstema
15 kommentarer
Håll ut!
Alla som väntar på lösningen på redaktörns julnötter får hålla ut lite till. Vi knäcker så mycket vi orkar och kommer säkert att ha alla lösningar klara på söndag. Håller ut gör även ladan som jag brukar fotografera. Den har … Fortsätt läsa
Nu vänder det!
Ljusare tider väntar. Idag lättade det lite, med blå himmel och ett par minusgrader. Snön frös under natten och skaren håller för både fem- och sjuåringar. Dock inte för mig. Barnen var entusiastiska över sina spårlösa steg. För det vet ju … Fortsätt läsa
I stället för fyrverkeri: snölykta
Säga vad man vill om medlemmarna av det uppväxande släktet, men ansvarskännande och pålästa är de. Femåringen och jag skulle tända en snölykta. När han såg hur jag släkte en tändsticka genom att vifta med den i luften protesterade han: … Fortsätt läsa
Ta det lugnt!
https://www.karinenglund.com/wp-content/uploads/2012/12/sno%CC%88ha%CC%88ng3-1024×764.jpg Fortsätt läsa
Bloggen återtagen för Galleri fredag och lördagstema
Nu har jag kapat tillbaka bloggen från redaktörn, men det går bra att fortsätta att gå in på inlägget med julnötter och fundera på de nio listiga nötter som redaktörn lagt ut. Facit kommer först till trettonhelgen. Själv ligger jag … Fortsätt läsa
Publicerat i fredagstema, Lördagstema
10 kommentarer
