
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Bloggen kapad – redaktörn tar över!
Nu har redaktörn tagit över bloggen och presenterar några julnötter. Vassegoda! Redaktörns julnötter Här kommer några nötter att knäcka mellan jul och trettonhelg. Det är inga ”fusknötter”. Alla svar framstår som självklara när man knäckt nöten. Men nötterna är mer … Fortsätt läsa
Trevlig helg, hörni!
Jag menar det verkligen. Det är så lätt att ropa ”God jul!” till höger och vänster och inget fel i det. Det är en vänlig och trevlig tillönskan. För min del innebär den en förhoppning om att allt fler ska … Fortsätt läsa
Publicerat i Livet
18 kommentarer
Galleri Fredag: Julstök
Julstök innebär framförallt att en massa fina färger får komma fram ur sina gömställen. Silkespapper, glanspapper, tygtrycksfärger och alla julgransprydnader. Och lilla adventsgranen behöver en helt egen uppsättning av julgransprydnader i miniatyr. Pillrigt. Stökigt blir det och roligt har vi. … Fortsätt läsa
Publicerat i fredagstema
24 kommentarer
Att göra en blåsippa
Ni har väl inte missat Lottens julkalender? Varje dag finns en listigt utformad lucka där man med hjälp av ledtrådar ska försöka gissa vem som avses. Eftersom det är gissandet som är det roliga ska man inte ropa ut svaret … Fortsätt läsa
Jag läser någonstans att…
Jag läser någonstans att det är lättare att skaffa ett automatvapen i USA än att få ett banklån, ett körkort eller en lägenhet. Jag läser att av de 12 000 personer som dödas med vapen varje år i USA, är … Fortsätt läsa
Publicerat i Debatt, Livet
19 kommentarer
Lördagstema: Rädslor
Denna lördag är temat Rädslor och det är Olgakatt som är temavärd för december. Är du inte rädd? Den frågan får jag ofta när jag är ensam i huset på landet. Och liknande frågor fick jag som barn, när jag … Fortsätt läsa
Troll i Luciatåget
Galleri Fredag-temat är Lucia. Jag får nog hoppa över idag, för jag har ingen bra galleribild. Men lite funderingar väcker årets Luciafiranden onekligen, för det har gått troll i Luciatågen. Rektorer på olika skolor excellerar i svårbegripliga förbud. Flicka som … Fortsätt läsa
Konsten att kränga en arkitektonisk katastrof
För ett år sedan klubbades ombyggnaden av Slussen igenom i Stadshuset, trots omfattande kritik och osäkerhet när det gäller finansieringen. ”Nya Slussen” har ritats av den internationellt kända engelska arkitekten Norman Foster. Min första tanke när jag såg de tjusiga … Fortsätt läsa
Rustad för vintern
Man ska inte använda bilen i onödan, särskilt inte i rådande väderlek, men när allmänna kommunikationer sviker, måste man. Det gäller att allt funkar, så jag körde in på närmsta OK-mack för påfyllning av spolarvätska för bilen och kaffe för … Fortsätt läsa
