
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Nobelfestklänningstips
Jag undrar varje år hur karlarna står ut i sina frackar på Nobel-festen. Så jag fortsätter min lilla kampanj för ett människovänligare Nobel-fest-mode. Rättvisare på alla sätt och tänk vad många samtalsämnen som plötsligt dyker upp alldeles naturligt. Mode, kjollängd, … Fortsätt läsa
Publicerat i färg, Förebild, Traditioner
Etiketter Flicka i frack, Nobelfest, nobelfestklänning, rättvist mode
15 kommentarer
Damerna först. Gäller även i djupsnö…
Det blev lite pulsande i helgen när jag inspekterade lillstugan vid sjön, för att se om vattnet frusit där också. Det hade det tack och lov inte. Det har inte kommit några stora mängder snö, men när den driver in … Fortsätt läsa
Lördagstema: Värmekällor, eller Det blir nog aldrig någon riktig bloggare av mig
Olgakatt är månadens temavärd och föreslår temat Värmekällor. Passar mig bra, för vikten av fungerande värmekällor fick jag erfara i går, the hard way, kan man nog säga. Det har varit kallt i Dalarna, där fritidshusen finns, med temperaturer på … Fortsätt läsa
Publicerat i Lördagstema
Etiketter frusna vattenledningsrör, lördagstema, värmekällor
22 kommentarer
Galleri Fredag. Tema Tro, hopp och kärlek
Västmanländskan serverar teman till Galleri fredag i december och först ut är Tro, hopp och kärlek. Jag är inte särskilt inläst på bibeln, men detta känner jag i alla fall igen från första korinterbrevet. ”Och störst av allt är kärleken…” … Fortsätt läsa
Publicerat i Att tolka, fredagstema
29 kommentarer
Vernissagedags
På dagis, f’låt förskolan, visar man gärna upp det man gjort under terminen. I går var det vernissage för femåringarnas konstverk. Fina material, snyggt arrangerat och bilder som man måste beundra länge. Här kommer ett litet, litet urval av ett … Fortsätt läsa
Dimmigt
I helgen var det julmarknader och saffransskorpor och brasmys och annat första-advents-aktigt. När vi fikade framför brasan hemma hos dottern konstaterade en Londonbo på besök att det där med brasor var det länge sedan man kunde njuta av i London. … Fortsätt läsa
Fina fålar
Hästintresset håller i sig. Från torsdagsbesöken med barnbarnet i stallet är det inte långt till ett besök på Stockholm International Horse Show. Så vi var där i går, ett par barnbarn och jag. Mycket folk i Globen. Femåringen undrade hur … Fortsätt läsa
Lördagstema: Vinterförvaring
Man borde kanske ta och lämna in sig på vinterförvaring? Ge upp, lägga av, gå i ide. Eller göra som fiskgjusarna, storkarna och skrikörnarna som vinterförvarar sig på sydligare breddgrader: Angola, Zambia, Sudan. Jag undrar verkligen hur svanarna känner sig … Fortsätt läsa
Galleri Fredag: Stor och liten (och medium)
Jag hade tänkt säga pass, denna fredag, eftersom jag inte har någon bild alls som kan illustrera dagen tema, Stor och liten. Men så fick jag en snilleblix, tyckte jag. Stor och liten! Jag har ju ägnat de senaste sex … Fortsätt läsa
Svartvitt
När vi åkte från skolan idag utropade sjuåringen förtjust: – Kolla vad fint! Det ser ut som en svart-vit film när jag tittar ut genom bilfönstret. Och det gjorde det verkligen. Jag är väl egentligen måttligt förtjust i vinter så … Fortsätt läsa
