
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Träna
När jag föreslog T-teman för februari tyckte jag att jag var listig som lade ”Träna” sist i raden. Då skulle jag ju kanske komma igång igen, med den träning som blivit en smula försummad nu under vintern. För som Magnus … Fortsätt läsa
I stället för reklam
På allmän begäran (hallå Hyttfogden!) kommer här några bilder på klotter/graffiti/ gatukonst i Sao Paulo. I denna reklamfria stad finns det många tomma ytor, som kan fyllas med graffiti. Eller som får vara tomma, vilken kan vara väldigt vilsamt. Jag inte … Fortsätt läsa
En ny epok
Mina kaffevanor är inget att skryta med. Det blir fulkaffe för det mesta, dvs snabbkaffe med halva koppen mjölk, annars svider det i magen. Allt annat som jag har försökt med blir lite för mycket lotteri för mig. Bryggkaffe får en trist bismak … Fortsätt läsa
Tvätt
Lördagstemat är Tvätt. Jag har samlat ihop lite tvättbilder från förr, då tvättandet var tungt arbete, ofta i kallt vatten, med lut, tvättbräde och klappträ. Först tvätt vid arbetarbostäderna i Horndal, en tvättmiljö som Johan-Olov Johansson skildrat i novellen Stortvätten. … Fortsätt läsa
Publicerat i Lördagstema
22 kommentarer
Mera restips
Det tar ett tag innan man upptäcker det, men det finns nästan ingen reklam i tunnelbanan i Sao Paulo. Däremot dyker det upp konstutställningar här och där. Tunnelbana och taxi fungerar fint i Sao Paulo. I rusningstrafik kan det vara … Fortsätt läsa
Restips
Man skulle ju kunna tro att jag är bra på att resa, eftersom det är något jag ägnat mig åt rätt mycket. Först som reseledare i min ungdom och sedan med såväl privatliv som olika jobb med mycket resor. Men … Fortsätt läsa
Publicerat i Att resa
19 kommentarer
Det blev lite varmt
Det blev lite varmt i storstaden, så vi bestämde oss för att åka till stranden ett par dagar.Det visade sig att vi inte var ensamma om den tanken. Kanske var det inte mer än ett par procent av Stor-Sao Paulos … Fortsätt läsa
Publicerat i Att resa
10 kommentarer
Köp inte frukt på fruktmarknaden!
Här har vi den pampiga saluhallen i Sao Paulo, Mercado Municipal, byggd någon gång på 1910-talet. Här kan man köpa kött, korv, ost, kryddor, frukt och en hel del annat som jag inte har en aning om vad det är. … Fortsätt läsa
Publicerat i Att resa
8 kommentarer
Trapp
Lördagstemat är trapp. Om ni undrar varför, så är det för att det börjar på T. Förra lördagen var det Tåg, nästa vecka Tvätt och sista februariveckan blir det Träna. – Se upp för trappen! – Vilken trapp…. appp… appp… Äsch, det … Fortsätt läsa
Publicerat i Lördagstema
11 kommentarer
