
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Anders Hellner
Anders Hellner är död. Det förstår jag inte riktigt. Vi jobbade ihop i vår ungdom, som reseledare för Club 33. Sedan sågs vi inte på många årtionden, men de senaste åren stötte vi ihop då och då, alltid på någon … Fortsätt läsa
Lördagstema: Vid köksbordet
Lördagstemainspiratör denna månad är HeLena och dagens tema är Vid köksbordet. Denna centrala och symbolladdade plats, där vardagen ofta visar sitt sanna väsen. Ack i något kommande liv ska jag försöka skriva en doktorsavhandling om köksborden i svenska memoarer och barndomsskildringar. Det … Fortsätt läsa
Galleri Fredag: En bild säger mer än tusen ord
Annika utanför Umeå ger oss fredagsteman denna månad och idag är det En bild säger mer än tusen ord. Och det är ju inte det lättaste att åstadkomma. Jag hittar ingen bild som är så talande bland mina egna, så det får … Fortsätt läsa
Fyra tusen glasögon senare…
Lätt chockad tumlar jag ut i dagsljuset efter att ha försökt få tillbaka mina läsglasögon, som jag förlagt (kan vi väl kalla det?) på bio. Hur det gick till kan man läsa om här. Det tog några dagar innan gick … Fortsätt läsa
Men, var lade jag dem…
Var lade jag dem, nurå. Hmm… De brukar dyka upp. Inte i hallen, badrummet, köket eller vardagsrummet och då har jag ändå kollat både badrumsskåp, kylskåp och besticklåda. Inte i den väskan. Och inte i DEN heller. Fickorna då? Inte … Fortsätt läsa
Konst på kafé. Och på konsthall
Med lite tur kan man få konst till kaffet. Det vimlar av lokaler i Stockholm som har ambitionen att vara något utöver ett ställe där man stjälper i sig en kopp kaffe och rusar vidare. Under Allhelgonakyrkan, eller i dess … Fortsätt läsa
Röjar-Ralf
Någon som har spelat Pac-Man i sin tidiga ungdom? Dataspelet med den där gula pucken som far runt i en labyrint och slukar kraftpiller, med några småmonster (som ser ut som fransiga tehuvor) hack i häl. Pac-man-figurerna har blivit lite … Fortsätt läsa
Publicerat i film
Etiketter Calhoun, Carla Abrahamsen, Fixar-Felix, Röjar-Ralf, Vanilja von Sockertopp
9 kommentarer
Lördagstema: Livets gilla gång
Livets gilla gång är lördagstemat denna vecka, serverat av HeLena, bara sådär. Jösses, det är ju självaste livet det. När det går sin gilla gång, bara håller på, dag läggs till dag, när allt är som det brukar är det … Fortsätt läsa
Publicerat i Livet, Lördagstema
14 kommentarer
Galleri Fredag: Vatten
Nu är det två månader kvar till islossning. Och då bukar storlommen vara där, så snart det finns öppet vatten. Undrar hur den vet. Den har ju en bit att flyga om den, som det sägs, övervintrar vid Svarta havet. … Fortsätt läsa
Publicerat i Okategoriserade
11 kommentarer
Vitsvit
Den märks verkligen i bokhandelsfönstret, silvervit, glänsande. Men svårfångad på bild. Först lade jag boken i scannern, men det trivdes den inte alls med. Såg bara platt grådaskig och tråkig ut. Sedan försökte jag fotografera den och hur jag än … Fortsätt läsa
