
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Inte har dom väl flyttat? Det borde dom ha berättat!
Här familjegraven. Den ligger fint i slänten nedanför den gamla klockstapeln och på stenramen står farfars och farmors namn. På stenen mina föräldrars. Bilden ovanför är från förra hösten, då jag skulle fixa lite med nya blommor. Det behövs inte … Fortsätt läsa
Publicerat i Livet
23 kommentarer
Tunnelseende
”Tätning mot inläckande grundvatten utförs med cementbaserad injektering bergförstärkningen sker i huvudsak med sprutbetong och bult. Den förstärkta och tätade tunneln kläs sedan in./-/Samtidigt är en effektiv framdrift med hög produktivitet avgörande för att klara tidplanen. Vår ambition är därför att … Fortsätt läsa
Nu börjar’e
Det landade ett brev på köksgolvet. Flygpost, till och med. Det såg ut som en inbjudan av något slag. NU BÖRJARE stod det. Vi lät oss vägledas av viskningar och fnitter i den närbelägna hallen för att undersöka vad det … Fortsätt läsa
Kvarlämnade
Leftovers heter en bok av Tom Perrotta som jag nog aldrig skulle ha läst om jag inte fått tipset genom Engelska bokhandelns trevliga läsecirkel. Den handlar om de människor i en liten stad i USA, som blivit kvar efter ”The … Fortsätt läsa
Publicerat i Att läsa, Att tolka, Böcker, film
Etiketter The Leftovers, The Rapture, Tom Perrotta
30 kommentarer
T(h)ank you!
Tankprojektet fortskrider. Tanken med tanken var att den skulle baxas ut ur källaren, sedan den gjort sitt. Men tanken kom på andra tankar och satte sig på tvären. Vi borde ha anat oråd när vi såg skrapmärkena på tanksidan. Den … Fortsätt läsa
Publicerat i Efterlyst
22 kommentarer
Vi vill ha regn!
”Leve drottningen!” heter på franska ”Vive la reine!” ”Vi vill ha regn!” på skånska blir också ”Vive la reine!” eller ”Viv’ll a räjn”, vilket låter precis likadant i franska öron. Både redaktörn och jag fick höra om drottning Désirées resa i Skåne, när … Fortsätt läsa
Solförmörkelse? Nu?
På lite håll och utan glasögon trodde jag ett ögonblick att vi fått röda näckrosor. Eller i alla fall orange. Men det var solen som speglade sig bland näckrosbladen. Den såg mest ut som en augustimåne, trots att det var mitt på dagen. … Fortsätt läsa
Dubbelexponering
IKEA-reklamen visar texten: ”Sov som ett barn.” Men minnet av barnen som dödades av granater medan de låg och sov på en lågstadieskola i Jabaliya gör det svårt att bara se de fridfullt sovande svenska barnen som lekt sig trötta … Fortsätt läsa
Det går ju riktigt bra det här
Nästan alla efterlysningar i min lilla loppishörna har resulterat i lyckosamma lösningar. Det började ju i våras med att jag själv ville ha en Melittatratt i lite ovanligt format (storlek 103). Tack vare syrran och kompisen Silvie kan jag nu … Fortsätt läsa
