
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Där ingen nyckel passar öppnar tålamodet…
Tålamod är Ankis förslag till tema denna vecka. Det finns gott om bevingade ord och ordspråk om tålamod. Till exempel att tålamod är ett underskattat sätt att vara modig på. Fast, om man ska vara noga så handlar det i … Fortsätt läsa
Längtan
Ankis temaförslag denna vecka är påpassligt nog längtan. Och jag tänker förstås på min farbror som så här års läste frökataloger, sorterade fröskörden från fjolåret, ritade upp planteringsplaner och bara toklängtade till våren. Visst börjar man längta lite extra efter … Fortsätt läsa
Publicerat i Att måla, Att odla, Livet, Lördagstema
19 kommentarer
Gungstol
Månadens sista temaämne är ”Gungstol”. Men inte har jag några bilder på gungstolar och ännu mindre något att skriva om… tänkte jag. Men som alltid med dessa teman har man faktiskt något att skriva om, bara man tänker efter. Visst … Fortsätt läsa
Tillit
Tillit är Annas förslag till veckotema denna vecka. Detta fina behändiga ord, som bygger både förhållanden och samhällen och som har sin alldeles egna klang på svenska. Tror jag i alla fall. Tillit på engelska blir trust eller confidence. Men … Fortsätt läsa
Vintervila…
På min senaste arbetsplats dök det upp en lapp på kylskåpsdörren någon gång i november. Den handlade om hur skönt det vore att slippa vintern. Att få vara björnhona och gå i ide hel enkelt. Lappen listade några få punkter … Fortsätt läsa
Heja Horndalsrevyn!
Revytraditionen är stark i Horndal. Det spelades revy i IOGT-lokalen och i Folkets hus redan på fyrtiotalet; säkert dessförinnan också. I slutet av fyrtiotalet brukade den här pojken följa alla repetitioner, oavsett i vems regi det skulle spelas revy. När … Fortsätt läsa
Publicerat i Att tolka, historia, Okategoriserade
Etiketter Horndalsrevyn, På gränsen
24 kommentarer
Halvårskoll
Juli – en sommarkväll på Örnbogatan Augusti – ett Gotlandsträd September – höstanemoner Oktober – alpmarton November – sen höst December – trappan upp till akvarellgruppen på Bastugatan Tack för i år och gott nytt 2017! Januari kommer kanske med … Fortsätt läsa
Beda
Beda var Toves temaförslag förra veckan, som liksom försvann – någon som har sett en bortsprungen vecka? Jag fick lite hjälp på traven med Beda-temat på julafton när jag såg Karl-Bertil Jonssons julafton på TV. Där dyker ju Beda upp, … Fortsätt läsa
Publicerat i Att tolka, Efterlyst, Lördagstema
Etiketter anakronism, Beda, karl-Bertil Jonsson
12 kommentarer
Bia litt – att bida sin tid
Bia litt säger man i Skåne när man menar vänta lite. Bida lite. Eller stanna till en stund, slå dig ner och koppla av. Därför finns det både världshus och krogar som har eller har haft det namnet. Här är … Fortsätt läsa
