
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Tiga är guld
Under en av mina vandringar på stan blev jag akut kaffesugen. Slog mig ner på närmaste servering, vid det sista lediga bordet. Just som jag skulle börja dricka mitt kaffe kom ett sms i mobilen. Meddelandet behövde ett omgående svar … Fortsätt läsa
Publicerat i Okategoriserade
24 kommentarer
I betraktarens öga
Jag var lite sen i starten med lördagstemat förra veckan och har inte riktigt hunnit ikapp. Här kommer dock mitt bidrag till Olgakatts temaförslag: I betraktarens öga. Det var det första jag kom att tänka på när jag såg rubriken, … Fortsätt läsa
Publicerat i Att tolka, Efterlyst, Livet, Lördagstema
12 kommentarer
Bara den inte är för ful…
EU har äntligen tagit ett fast grepp om grytlappen. About time! Här använder folk precis vad som helst, dubbelvikta frottéhanddukar, lovikkavantar och jag vet inte vad. En grytlapp ska uppfylla EU-normer på storlek, värmeskyddande egenskaper och – hoppas jag – … Fortsätt läsa
Samma motiv – många år emellan
Kolla här, jag har hittat en gammal akvarell på samma motiv som jag jobbat med nu. Vilken är äldst, tror ni? Jo, det är den översta, som jag gjorde som tonåring. Jösses vad jag vågade och vad jag var respektlös … Fortsätt läsa
Därför odlar jag… inte så mycket
Lördagstemat drar igång igen i höst, tack vare Olgakatt som fixat teman för denna månad. Egentligen började vi i går och temat är ”Därför odlar jag – eller inte.” Det är en lång historia… Min farbrors trädgård har jag skrivit … Fortsätt läsa
Kapad av aliens
Plötsligt har min dator blivit knäpp. Vad jag än försöker skriva blir det ∞¶≈™|[]‹÷≤ª∂ßπ±~ç‹›ƒ∂ß鮆ª√˛¸µ† Och så vidare. Alltså ungefär som om jag håller ner ”alt”-tangenten, men långt ifrån konsekvent. Hursomhelst, det enda tecken som ser ut som det ska är … Fortsätt läsa
Publicerat i Att skriva, Att tolka, Livet
Etiketter aliens, datorhaveri, Kapad, knäppt tangentbord
22 kommentarer
Tandläkarbesök med extra allt
Det där med tandläkarskräck har jag skrivit om här och det är inte kul, men desto trevligare när det går över. Min nuvarande tandläkare hittade jag när jag bet av en tand på landet mitt under semestern. Jag ringde diverse … Fortsätt läsa
Publicerat i Att skriva, Böcker, Livet
Etiketter mirakeltandläkare, skrivsafari, tndläkarskräck
6 kommentarer
Vågmästare i USA-valet om kvinnlig rösträtt
Den 18 augusti 1920 var det omröstning i delstatsparlamentet i Tennessee. Frågan gällde om kvinnorna skulle få rösträtt eller ej. Om Tennessee röstade ja skulle grundlagstillägget gå igenom och bli lag i hela USA. Omröstningarna i delstatsparlamenten ackompanjerades av hätska … Fortsätt läsa
Husmorstips – eller något som alla andra redan listat ut?
Även om vi inte har använt fritidshuset särskilt mycket denna sommar har det ju inte varit obebott. Familj och kompisar kan använda det även om redaktör’n och jag inte är där. Det känns bra att huset används och lite kul … Fortsätt läsa
Börjar?
Den här artikeln kunde man läsa i midsommarveckan och redaktör’n och jag sa samfällt: ”BÖRJAR?!” Det har ju varit stökigt häromkring i några år redan och fortsätter väl några år till. Ibland försöker jag kolla hur illa det kan bli … Fortsätt läsa
