
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Lite julpyssel, kanske?
Jag var just på väg att skriva ett inlägg om hur jag efter sisådär en femtio år återigen varit med på en konstutställning på skyltsöndagen, men det inlägget kräver mer tid och bilduppladdning, mm än jag hinner med just nu. … Fortsätt läsa
När är vår tid är nu?
Serieslut i måndags för Vår tid är nu, men med en sådan klipphängare som i sista avsnittet måste det ju bli en fortsättning. Troligen nästa höst, utlovar man på SVT. Under tiden har jag fortsatt att försöka få klarhet i … Fortsätt läsa
Här var’e snilleblixtdax!
Jag lyssnade på radions program Språket häromdagen, där en lyssnare frågade varför vi stavar ”ljus” och ”djur” så konstigt. Var kommer det där l:et och d:et ifrån? Svaret är helt enkelt att det uttalades så, förr i tiden, dvs fram … Fortsätt läsa
Lite anakronism får man ju tåla, men…
TV-serien ”Vår tid är nu” är ett välkommet inslag på måndagskvällarna. Men just idag kändes det som om serien är inne i en formsvacka. Ska man verkligen knö in död, födsel, otrohet, mord och mycket mer i ett enda avsnitt? … Fortsätt läsa
It’s november!
Det finns de som bör starta julförberedelserna i god tid, som till exempel körledare. Det skriver Anna fint om i det här inlägget. Men så finns det andra som kanske kunde hejda sig lite. När det finns saffransbullar i butiken … Fortsätt läsa
Nyckeldrama – igen
Jag kanske ska skriva en nyckelroman. Vid det här laget innehåller mitt liv så pass många nyckelhändelser att det skulle räcka till en hel bok. Tillfällen då jag låst mig ute eller inne, eller då jag väckt munterhet på bilverkstaden … Fortsätt läsa
Flyttat – helt och hållet
Hej bloggen, det var länge sen! Jag tänkte att det kanske kunde passa med ett sommarlov. Men nu verkar sommarlovet vara över; bytet från sommartid till vintertid ger kanske en liten vink om det. Sen sist har jag hunnit byta … Fortsätt läsa
Publicerat i bostad, Livet, Slussen
26 kommentarer
Slussenbygget fortskrider?
Slussenbygget pågår för fullt, men riktigt vad som händer eller om det verkligen går framåt undandrar sig min bedömning. Ibland undrar jag. Den där bron, till exempel, som enligt projektpresentationerna ska se ut så här och liknas vid Golden Gate. … Fortsätt läsa
Oartificiell ointelligens eller mänsklig dumhet
Först fick jag ett meddelande att eftersom jag sagt upp ett telefonabonnemang som tillhört redaktörn när han levde, fanns det ett tillgodohavande som skulle kvittas mot sluträkningen. Det skulle gå ungefär jämnt upp, med några kronor tillgodo. Sedan kom ändå … Fortsätt läsa
Fint!
Så här ser en riktig önskehelg ut för mig: Gärna lite extra lång, dvs helgdag på torsdagen, klämdag på fredagen och så lördag och söndag på det. Och gärna riktigt varmt och skönt, med försommargrönska och ljumma vindar. Regn på … Fortsätt läsa
Publicerat i Livet, Trädgård
Etiketter kirskål, långhelg, Puh-pinnar, tunnbröd, Vackert väder
7 kommentarer
