
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
En erfarenhet rikare
Det är inte ofta jag förmanar mina barn men det har hänt att jag säger saker som: Det kan vara en bra idé att lägga i en växel och dra åt handbromsen när man parkerar, även på backkrön. Eller: Knyt … Fortsätt läsa
May the force be with you
Det var Intergalaktiska Star Wars-dagen i lördags, den fjärde maj. Det borde jag kanske ha uppmärksammat. Min enda lilla referens till dagen gjorde jag, just den fjärde maj, i en kommentar på Evas blogg, där hon skriver om hur barnbarnet … Fortsätt läsa
Att flyta ovanpå
Och nu mina vänner bli det nationalekonomi och politik! Frivilligt förstås, förstås, för dem som så önskar. Här finns en intressant artikel av Paul Krugman i New York Times där han resonerar kring offentliga utgifter och försvarar tanken att det … Fortsätt läsa
Publicerat i Att tolka, Okategoriserade, Ord, Språk
Etiketter New Deal, Paul Krugman, WPA
16 kommentarer
Och nu blir det arkivkunskap – eller: våga vägra vita vantar
Det har blivit lite olika arkivjobb på sistone. Först var jag på Musik- och teaterbiblioteket för en artikel jag höll på med. Och vilka noter, vilka notomslag, vilka fantastiskt fina tidsdokument! Jag såg mig om efter de obligatoriska vita bomullsvantarna när … Fortsätt läsa
Välmående som en sockenprost
Olgakatt föreslår lördagsteman denna månad och vill att vi ska fundera på olika sinnestämningar, eller förhållningssätt till livet. I dag är temat Förnöjsamhet. Det passar mig alldeles förträffligt för jag omges just nu av ständiga påminnelser om ett förnöjsammare förhållningssätt … Fortsätt läsa
Publicerat i Att skriva, historia, Livet, Lördagstema
Etiketter Farfarn, farmorn, Koa
15 kommentarer
Välkommen. Verkligen! Ta gärna med lite värme också
Annika är curator för Galleri Fredag under maj och hennes första tema är: Maj, maj, välkommen! Det är det ju väldigt lätt att instämma i, särskilt i våra trakter efter denna kalla vår. Eftersom våren är lite sen av sig … Fortsätt läsa
Publicerat i Att odla, fredagstema
Etiketter dillpion, kastanj, kungsängslilja, Trillium
20 kommentarer
Dags för lite omgörning – pausa några, lägga till andra och fixa kronologiskt
Jag har en projekt som jag nog måste be om hjälp med, nämligen att lägga upp länktipsen så att man ser när inläggen är gjorda. Nu ligger de i bokstavsordning och det kan vara svårt för en ovan besökare att … Fortsätt läsa
Deklarationer jag minns
Förr i tiden var mina deklarationer mer åt det episka hållet. Som det där året när jag hade dragit av för diverse kontorsutrustning i hemmet. Detta tilldrog sig nämligen på den tiden då F-skattsedel och egen firma var en sällsynthet, … Fortsätt läsa
Vårtalaren
Hyttfogden, alias Mor i Åvävla, som egentligen heter Karin Englund och är min svägerska har har skrivit den här dikten om de tappra hjältar som kämpade under gårdagskvällen. Brasan brinner, ”Majsol ler” manuskriptet jag ej ser, ensam här i talarstolen. … Fortsätt läsa
