
Välkommen till en ganska stillsam blogg
Här bloggar jag då och då om det som faller mig in. Försöken att göra det regelbundet har jag givit upp, men ungefär en gång i veckan kan det bli. Eller var tionde dag. De senaste åren har det blivit en hel del om akvarellmåleri och det kommer det nog att bli även i fortsättningen.
Läsvärt på andras bloggar
- Äventyret framtiden 0
- Beskrivarblogg 0
- Den skrattande språkpolisen 0
- Embryo 0
- Eva Swedenmarks värld 0
- Frostflickan 0
- Kära blogg 0
- Lena i Wales 0
- Lövestam 0
- Nillas medelålderskrisfrågespalt 0
- Om livet runt alvaret 0
- På livets trassliga bastmatta 0
- Paulas pörte 0
- Professorns ultradrömmar 0
- Timmer och masonit 0
-
Författararkiv: Karin
Trädkronor, taggbuskar, timjan och salvia
Att måla grönska är svårt. Mycket är inte grönt alls och det som är grönt fångar man inte så lätt. Många akvarellister saknar gröna färger i sina lådor, eftersom det oftast blir bäst att blanda till färgen: gult och svart, … Fortsätt läsa
Publicerat i Arga akvarellisten, Att måla, Att resa, färg, Natur
Etiketter grönt, korsika, maccia, Maquis, Napoleon, Turner's yellow
12 kommentarer
Jaha … nähä … inga nya insikter. Det var ju dystert
Jag har någon slags statistik kopplad till den här bloggen. Där kan man (om man kommer ihåg hur man gör) gå in och kolla hur många som varit på besök. Alltsomoftast designas den där statistiksidan om och jag hänger inte … Fortsätt läsa
Och bilen går bra?
Så här års återsamlas man för det mesta i sina basläger och habitat, efter sommarutflykter åt olika håll. En vanlig fråga när man återses i början av september är: ”Och hur har sommaren varit?” Ofta anpassar man ju svaret lite … Fortsätt läsa
Publicerat i bostad, Livet, otur
Etiketter Bilplåtskirurgerna, bruten tå, Flytt, vattenläcka
30 kommentarer
Vi vann!
När jag nu får vara med igen på Facebook, hittar jag en hel del intressant. Som den här bilden till exempel, som jag hittade i en sådan där ”Vi-som-kommer-från”-grupp. Horndal i detta fall. Så kul att se. Och en bild … Fortsätt läsa
Utslängd – insläppt
Sedan ett tag har jag varit utslängd från Facebook. Det har fungerat ibland, men så fort jag gjort något (kommenterat, lajkat, försökt lägga in en bild osv) har den här irriterande rutan kommit upp. Sedan har jag inte kommit vidare. … Fortsätt läsa
Publicerat i Att översätta, Att tolka, Språkpolisen
Etiketter Facebook, KLM, utslängd
10 kommentarer
Tack, nu jag förstår!
Det har varit bokdagar i Säffle (en utvidgning av bokdagarna i Dalsland) och Sara Lövestam pratade om sina böcker, men mest om sitt älsklingsämne grammatik. Hon är enastående bra på att få en att inse att fullständigt självklara saker kan … Fortsätt läsa
Publicerat i Att läsa, Att översätta, Att skriva, Böcker, Ord, Språk
Etiketter bokdagar i Säffle, Sara Lövestam
17 kommentarer
Månminnen
I dag är det gott om månlandningsminnen i medierna. Denna blogg vill ju inte vara sämre, även om mitt månlandningsminne är flyktigt – någon minut bara – och kanske inte så värst spännande. Jag gick på någon av de centrala … Fortsätt läsa
Publicerat i Att resa, Att tolka, Debatt, historia, Natur
Etiketter månens ålder, månlandning
8 kommentarer
Byskvallret sprider sig
Undrar om huset känner sig lite försummat. Vi brukar vara här på midsomrarna, men i år blev det Stockholm i stället. Och det var ett tag sedan jag klippte gräset. Låt oss säga att det är mitt bidrag till humlornas … Fortsätt läsa
Mission (nästan) impossible
Jag fick ett uppdrag för ett tag sedan av brorsan. Det handlade om att leta upp ett konstverk som han köpt av en person i Stockholm. Innan han hann hämta det reste säljaren bort och lade då konstverket för avhämtning … Fortsätt läsa
Mera midsommar!
I går var det midsommardag, igen! Midsommarförvirringen är stor, men det verkar som om den 24:e juni har fallit i glömska lite grann, som midsommardag. De gamla hedniska helgerna har ju mer eller mindre omvandlats till kristna, men just midsommar … Fortsätt läsa
